Tras haber informado con detalle sobre los 21 videojuegos finalistas, la organización de los Premios ETIV-UVigo tiene el placer de anunciar que el viernes 6 de mayo de 2022, a las 11.00 h y en la Sede institucional de la Universidade de Vigo en el centro de la ciudad de de Vigo –edificio Redeiras– tendrá lugar la

I Gala de los Premios ETIV-UVigo a la localización de videojuegos

Los Premios ETIV-UVigo son unos galardones institucionales organizados por la Universidade de Vigo y el grupo de investigación TI4 Traducción & Paratraducción (T&P), dentro del marco de actividades del Título Propio de Especialista en Traducción para la Industria del Videojuego (ETIV) y del Máster en Traducción para la Comunicación Internacional (MTCI) –MÁSTER UNIVERSITARIO EXCELENTE DA XUNTA DE GALICIA–. El Título Propio de ETIV fue creado y estrenado por un grupo de profesores del Grupo de investigación Traducción & Paratraducción (T&P) durante el curso 2018/2019, con el objetivo de ampliar la formación que se imparte en la materia Traducción de videojuegos del MTCI desde el curso 2013/2014 en la Facultade de Filoloxía e Tradución de la Universidade de Vigo. El gran éxito del título, junto con el trabajo en colaboración con 33 empresas en activo en el mercado de la localización, llevó a la creación de estos premios con el objetivo de seguir estrechando la relación de colaboración activa entre el alumnado y este ámbito profesional de uno de los sectores más estratégicos del mercado de la traducción.

Con los Premios ETIV-UVigo se busca reconocer el trabajo bien hecho de las personas que se dedican profesionalmente a la localización (traducción y paratraducción) de videojuegos, un campo de gran relevancia económica y cultural que se ha convertido en un nicho de mercado con muchas posibilidades de trabajo. No en vano, el desarrollo de un videojuego involucra, según el caso, desde una única persona hasta a un millar de ellas. En ese aspecto, el campo de la localización (traducción y paratraducción) suele ser uno de los más desconocidos, a pesar de la gran importancia que tiene el saber adaptar correcta y debidamente el producto original a las lenguas y las culturas meta.

Estos Premios ETIV-UVigo no solo pretenden dar un reconocimiento a las mejores producciones ludográficas del año, sino que también, y sobre todo, buscan ofrecer la visibilidad necesaria a las personas que llevan a cabo la labor de localización (traducción y paratraducción) de los videojuegos, apoyándolas de forma activa en su lucha tanto por un adecuado reconocimiento de su trabajo como por una acreditación del mismo. Por otra parte, desde el paradigma de la traducción como eje transcultural de la comunicación entre lenguas y culturas, en T&P-MTCI-ETIV hemos querido crear las categorías de Mejor juego en gallego, Mejor juego en catalán y Mejor juego en euskera con el fin primordial de que los Premios ETIV-UVigo constituyan también el impulso institucional que tanto necesitan las lenguas propias de las distintas comunidades históricas del Estado español para competir en el mercado de los videojuegos.

Si quieres ver cómo y a quién entregamos el Premio ETIV-UVigo en cada una de las 7 categorías, puedes seguir el acto en directo a través de UVigoTV pinchando en esta URL: https://tv.uvigo.es/directo1

J.Y.F.

Impactos del acto solemne de la I Gala de Premios ETIV-UVigo en la prensa

Parte dos premiados cos responsables dos premios, o reitor, o decano e a vicerreitora de Comunicación

Óscar Ferreiro, José Montero, Mónica Valderrama, Manuel Reigosa, Abel Caballero, José Yuste, Iolanda Aguiar e Ramón Méndez

O alcalde, Abel Caballero

Óscar Ferreiro e José Yuste foron os encargados de abrir o acto

Gañadores da categoría ao mellor xogo en galego

A vicerreirtora de Comunicación e Relacións Insternacionais, Mónica Valderrama

Iago Álvarez recolleu o premio ao mellor xogo indie

José Montero Reguera, decano da Facultade de Filoloxía e Tradución

José Miguel de la Puente, recolleu o premio á Mellor localización de xogo con dobraxe

Imaxe dos dous estudantes que se encargaron de conducir a gala: Iago Gordillo e Sara Millor

Foto de familia dos participantes na gala

 

Na gala de entrega de premios houbo numerosas palabras en lembranza de Manuel Ramos

Repartíronse galardóns en sete categorías, incluído mellor xogo en galego

 

D. BESADÍO_DUVI_06/05/2022

A Universidade de Vigo premiou este venres os mellores traballos feitos en España sobre tradución de videoxogos, Premios ETIV-UVigo, e fíxoo nunha gala, celebrada no edificio Redeiras e presidida polo reitor, Manuel Reigosa,  na que se quixo, por encima de todo, “pór unha primeira pedra que sirva para mellorar este sector, sexa a nivel de visibilidade ou de mellorar as condicións laborais”, tal e como explicaron os profesores Óscar Ferreiro e José Yuste, principais impulsores dunha iniciativa coa que se busca “unir a empresas de desenvolvemento, creativos, axencias, tradutores, revisores e control de calidade, entre outros moitos perfís relacionados co sector dos videoxogos”.

Xunto ao reitor e ao equipo organizador, a entrega de premios contou tamén coa participación do alcalde, Abel Caballero, que aproveitou para felicitar ao reitor pola súa recente reeleción no cargo e  aos impulsores dos premios por ser “auténticos pioneiros nas novas formas de comunicación”, salientou Caballero, que asistiu acompañado pola concelleira de Política de Benestar Social, Yolanda Aguiar. Pola súa banda, a vicerreitora de Comunicación e Relacións Institucionais, Mónica Valderrama,  fixo fincapé en que estes galardóns “son unha mostra máis de como a industria do videoxogo galega pode contar co saber facer académico da Universidade de Vigo á hora de exportar os seus produtos ludográficos a outras linguas e outras culturas”, un aspecto ao que tamén fixo referencia o decano da Facultade de Filoloxía e Tradución, José Montero.

Na honra de Manolo Ramos

Foi tamén unha gala marcada polas verbas de lembranza para o vicerreitor Manuel Ramos.  “Apoiounos desde o primeiro momento, cando decidimos pór en marcha o Título Propio de Especialista en Tradución para a Industria do Videoxogo, ETIV,  e sempre estivo ao pé de canón en cada unha das catro edicións que levamos xa, animándonos a deixar alto o pavillón en cada curso académico, máxime agora que terminou de crear a Escola Aberta de Formación Permanente da UVigo”, salientou Jose Yuste, quen subliñou que este acto se celebrou na súa honra”. “Esteas onde esteas, que saibas que hoxe estás con nós, en pensamento e obra, alimentando sempre os nosos pulmóns co aire da túa infatigable forza exemplar de traballo para mellorar cada ano e poder renovar así a Mención de Excelencia que nos concedeu a Xunta de Galicia a noso Máster en Tradución para a Comunicación Internacional”, recalcou Yuste. A estas palabras de agarimo cara a Ramos sumouse tamén o propio alcalde, a vicerreitora e o decano, quen salientou que “a Facultade de Filoloxía e Tradución ten unha débeda impagable con Manolo” e que, “tanto no meu papel como decano como anteriormente como director de departamento foi, sen dúbida, dos mellores xefes que tiven”.

Sete categorías coas que premiar os mellores traballos de 2021

A gala estivo conducida por dous alumnos do título propio de Especialista en Tradución para a Industria do Videoxogo e foron tamén os propios estudantes os encargados de ir dando a coñecer os traballos premiados en cada unha das categorías que optaban a premio. No caso do premio á mellor localización de xogo con dobraxe o premio foi para Ratchet & Clank: Una dimensión aparte, un videoxogo lanzado en exclusiva para PlayStation 5 desenvolto por Insomniac Games e distribuído por Sony Interactive Entertainment. Recolleu o premio, neste caso en streaming, José Miguel de la Puente, responsable de Marketing no lanzamento deste videoxogo en España.

Na categoría mellor localización de xogo sen dobraxe o traballo premiado foi para Life is Strange: True Colors, un videoxogo episódico de aventura gráfica desenvolto por Deck Nine e publicado por Square Enix, recollendo o premio Roberto Serrano, e en Mellor localización de xogo indie, é dicir, xogos de estudos de desenvolvemento medianos ou pequenos, foi para o videoxogo independente de humor negro Cyanide & Happiness: Freakpocalypse, recollendo o premio Iago Álvarez, quen tivo palabras de agradacemento para o profesor Ramón Méndez, presente tamén na gala, “por todos os anos que leva dedicado a isto e por aprendernos tanto”.

Á hora de premiar os mellores xogos en galego o xurado elixiu Ruin Raider, con textos ao galego de Saleta González, que recolleu o premio, e Iago Nicolás Ballesteros. O mellor xogo en catalán foi para Sword of the Necromancer, neste caso traducido ao catalán por Irene Lobato e Víctor Pedreño, que intervíu a través dun vídeo. En éuscaro, o premio foi para Space Revenge.

No caso do premio ao xogo máis accesible o xurado valorou o traballo de Forza Horizon 5, que inclúe intérpretes en lingua de signos. Recolleu o galardón, en liña, Marta Sánchez, quen destacou que con este tipo de iniciativas “a finalidade é buscar que cada vez poidan xogar máis persoas”, xa que “cando todos xogamos, ganamos todos”.

O alcalde eloxia o talento vigués na tradución de videoxogos



Xornal_6/05/2022
Abel Caballero participou este venres na entrega dos I Premios ETIV-Uvigo á localización de videoxogos, organizado ao abeiro do título propio da Universidade de “Especialista en tradución para a industria do videoxogo”, que reuniu no Edificio das Redeiras do Berbés a alumnado, profesorado e persoal do sector, nun acto no que estivo tamén o reitor Manuel Reigosa e no que o alcalde puxo en valor a aposta e o talento vigués nestes novos ámbitos profesionais.

Traducciones con acento vigués

Los responsables del título ETIV con autoridades

Atlántico_06/05/2022
La UVigo entregó los premios a la localización de videojuegos, con dos galardonados salidos de su título propio

El edificio Redeiras de la UVigo se convirtió ayer en la capital nacional de la localización de videojuegos con la celebración de la primera edición de los premios ETIV-UVigo, una iniciativa del grupo de investigación Traducción y Paratraducción enmarcada en las acciones del título propio de Especialista en Traducción para la Industria del Videojuego (ETIV).

Las cuatro ediciones que se han celebrado de este título propio ya han nutrido de mucho talento a la industria de la localización en España. Prueba de ello fue que dos de los siete premios repartidos ayer –el galardón a mejor traducción de juego independiente y el de mejor juego en gallego– fueron recogidos por alumnos del mismo.

En una gala producida y conducida por estudiantes de este pionero título propio y presidida por el rector Manuel Reigosa, la vicerrectora de Comunicación Mónica Valderrama, el alcalde Abel Caballero y el decano de la Facultad de Filología José Montero; se hizo entrega de los premios a una labor como es la de traducción y localización, que en ocasiones no tiene la visibilidad que merece.

Así lo explicaron Óscar Ferreiro y José Yuste, que inauguraron la gala como organizadores de estos premios y señalaron que la intención detrás de este reconocimiento es de “poner una primera piedra que que sirva para mejorar este sector, ya sea a nivel de visibilidad o de condiciones laborales”. Indicaron, también, que el objeto de un evento como el celebrado ayer es “unir a empresas de desarrollo, creativos, agencias, tradutores, revisores y control de calidad, entre otros muchos perfiles relacionados con el sector de los videojuegos”.

Tanto Ferreiro y Yuste como el decano José Montero tuvieron unas palabras para Manuel Ramos, con quien este último dijo que “la Facultad de Filología tiene una deuda impagable”.

 

La UVigo premia los mejores trabajos hechos en España sobre traducción de videojuegos

Se repartieron galardones en siete categorías, incluido mejor juego en gallego

treintayseis_06/05/2022

La Universidad de Vigo premió este viernes los Premios ETIV-UVigo a los mejores trabajos hechos en España sobre traducción de videojuegos y lo hizo en una gala, celebrada en el edificio Redeiras y presidida por el rector, Manuel Reigosa, en la que se quiso, por enzima de todo, “poner una primera piedra que sirva para mejorar este sector, sea a nivel de visibilidad o de mejorar las condiciones laborales”, tal y como explicaron los profesores Óscar Ferreiro y José Yuste, principales impulsores de una iniciativa con la que se busca “unir a empresas de desarrollo, creativos, agencias, traductores, revisores y control de calidad, entre otros muchos perfiles relacionados con el sector de los videojuegos”.

Fue también una gala marcada por las palabras de recuerdo para el vicerrector Manuel Ramos. “Los apoyó desde el primer momento, cuando decidimos poner en marcha el Título Propio de Especialista en Traducción para la Industria del Videojuego y siempre estuvo al pie de cañón en cada una de las cuatro ediciones que llevamos ya, animándonos a dejar alto el pabellón en cada curso académico, máxime ahora que terminó de crear la Escuela Abierta de Formación Permanente de la UVigo”, destacó Jose Yuste.

La UVigo da visibilidad a los profesionales para mejorar el sector del videojuego

Un momento de la entrega de premios celebrada en el edificio Redeiras de O Berbés. | // MARTA G. BREA

Faro de Vigo_7/05/2022

Visibilizar a todos los profesionales que forman parte del sector para “mejorar” la industria del videojuego. La Universidad de Vigo entregó ayer sus primeros premios ETIV a los mejores trabajos españoles de localización, es decir, la adaptación de un juego a una lengua y cultura determinadas.

El acto se celebró en el edificio Redeiras y contó con la presencia de los profesores que los han promovido –Óscar Ferreiro, José Yuste y Ramón Méndez–, el rector Manuel Reigosa y la vicerrectora Mónica Valderrama, y el decano de la Facultad de Filología y Traducción, José Montero. También asistieron la concejala Yolanda Aguiar y el alcalde Abel Caballero, que felicitó al rector por su reelección y a la UVigo por situarse “a la vanguardia de las nuevas formas de comunicación”.

Entre los premiados de las diferentes categorías había exalumnos del título propio en Especialista en Traducción para la Industria del Videojuego como Saleta González, así como docentes del título, siendo el caso de Iago Álvarez, que agradeció a su profesor Ramón González el haberles “enseñado a crecer como profesionales y como personas”.

 

Ratchet & Clank o Life is Strange entre los ganadores de Premios ETIV

Jugalia_06/05/2022

 

Todos los Premios ETIV: Las mejores traducciones de juegos de 2021

moKoKil_6/05/2022

Todos los Premios ETIV: Las mejores traducciones de juegos de 2021

Gamereactor_06/05/2022

Tres videojuegos en euskera, finalistas en la I Edición de los Premios ETIV-UVIGO

VJV_06/05/2022

 

Hora 14 Vigo_CADENA SER_06/05/2022_El audio empieza a los 11 min y 50 s

J.Y.F.

Comments are closed.